Sunday, December 4, 2016

Tak Adil

Masih wujud ke sikap TIDAK ADIL tu ?

Kadang bila difikirkan balik, sepatutnya takde sikap tu. Antara sebab wujud sikap tu ? Aku sendiri pn kadang taktahu kenapa. Kenapa bila aku nak, mesti xdapat. Tapi bila yg lain dengan mudahnya bagi, Alasan dia dah lama.  Dia selalu balik lambat. Dia banyak kerja.

Pernah laaa aku takde kerja n nak balik awal. Ayat aku dengar untuk aku "Kenapa balik awal? awak kan bujang lagi". Kau rasa tak apa aku rasa? Kau nak aku duduk melanguk kat ofis tunggu korg hbs kerja and balik? Kau nak aku buat mcmtu ke?

Kadang ye aku rasa tk adil. Adakah sebab aku bukan pekerja tetap? Oh ye, aku lupa aku hanyalah seorg pekerja yg takde taraf. Cukup setahun dah kena "tendang" kot. hahaha. Jawatan pn rendah. Kena pandang serong lagi adalah. Bukan nk kata semua pandang serong, Tapi ada laa beberapa org.

Kadang rasa lawak pn ada. Tapi nk buat mcmna, kau kena tetap tahan. Demi segenggam pengalaman untuk masa depan kau jugak. Kalau ikutkan hati, mmg nk berhenti and cari kerja lain. Tapi sebab masa depan, dan juga antara beberapa sebab, aku jadi kuat untuk terus duduk kat sini.


Takperlu laa ada sikap tidak adil dalam diri ni,
Tak memberikan apa-apa pn,
Melainkan kau rasa diri kau besar dan bagus

Maaf, aku sedar yang aku ni hanya insan yang menangih pengalam untuk masa depan. Tapi janganlah wujudkan sikap tidak adil dalam diri.


Maafkan insan kerdil ini yang meluahkan perasaan.

No comments:

Post a Comment